· podporuje rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku, podílí se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji,
· podílí se na osvojování základních pravidel chování dítětem,
· podporuje u dítěte získávání základních životních hodnot a rozvoj mezilidských vztahů,
· vytváří základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání,
· napomáhá vyrovnávat nerovnosti vývoje dětí před jejich vstupem do základního vzdělávání,
· poskytuje speciální pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
Školní vzdělávací program směřuje k výchově k lidským právům, toleranci a kultuře lidských vztahů a odráží hlavní úkoly výchovy a vzdělávání u dětí předškolního věku. Tento záměr prolíná celým dnem mateřské školy. Mateřská škola usiluje o přizpůsobení podmínek školy potřebám dětí a snaží se o maximální pohodu, pocit bezpečí, pozitivní vztahy mezi dítětem a pedagogem i mezi všemi ostatními zúčastněnými. Nakolik se nám tento záměr daří je možné pozorovat v tzv. „skrytém kurikulu“ jednotlivých tříd.
Vzdělávací obsah:
Vzdělávací obsah je členěn do čtyř celků – čtyř ročních období. Každý z těchto celků obsahuje integrované bloky s možností zařazení do jednotlivých měsíců. Každý integrovaný blok obsahuje charakteristiku, podtémata, dílčí vzdělávací cíle, vzdělávací nabídku, očekávané výstupy v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání – biologické, psychologické, interpersonální, sociálně kulturní a environmentální a dále klíčové kompetence – Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Sociální a personální kompetence, Činnostní a občanské kompetence. Obsah IB je vzájemně propojen.
Integrované bloky nabízí seznamy podtémat, která jsou již konkrétněji rozpracovávána v třídních vzdělávacích programech, nemusí být pevně časově daná, jsou pouze orientační, učitelka má možnost výběru tématu i časového rozsahu dle vlastního uvážení a v neposlední řadě i podle situace, která se jí momentálně naskýtá.